La realització d'aquest curs ha estat possible gràcies a una llicència retribuïda concedida pelDepartament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Resolució EDU/2276/2008, de 9 de juliol (DOGC núm. 5176 18/07/2008). L'adreça de la fitxa del treball de la llicència és http://phobos.xtec.es/sgfprp/resum.php?codi=1980

El treball ha consistit en l’elaboració d’un curs moodle amb diferents tipus de recursos per poder treballar les matemàtiques a 4rt d’ESO. El curs s’adapta a l’estructura del nou currículum i està dividit en blocs de continguts:
El bloc de Mesura està inclòs dins el bloc de Numeració i càlcul i el de Trigonometria. Hi ha, a més, un cinquè bloc amb enllaços d'interès sobre competències bàsiques i webs interessants.

Dins de cada bloc hi ha 5 apartats:
  1. Teoria amb exercicis i qüestionaris d’avaluació
  2. Problemes (recull de problemes de les proves PISA alliberats, problemes plantejats amb GeoGebra i altres problemes)
  3. Recursos (applets de GeoGebra, pàgines web i d’altres recursos)
  4. Investiga (on es proposa un treball en grup relacionat amb algun tema del bloc)
  5. Fòrum (on es planteja una qüestió a debat).
Tot i que hi ha exercicis de càlcul, les activitats estan molt dirigides a expressar, raonar i comunicar el treball fet.

Autor/a: Inmaculada Gilibets Palau
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)


Selecció de 9 propostes de treball catalogades en ARC: 5 basades en la web de l’IDESCAT http://aprenestadistica.gencat.cat/, i 4 basades en els llibres “L’estadística en el vostre món”, que podeu trobar en format pdf a les publicacions digitals de la UdG http://dugi-doc.udg.edu/handle/10256/3107. S'aprofiten les funcionalitats de Moodle per facilitar el treball en petits grups i el lliurament dels resultats en format digital.

Es cobreixen els continguts del bloc d’Estadística i Atzar per a 2n d’ESO, amb els objectius de:

  • Formular preguntes abordables amb dades i recollir, organitzar i presentar dades rellevants per respondre-les
  • Seleccionar i utilitzar mètodes estadístics apropiats per analitzar dades
  • Desenvolupar i avaluar inferències i prediccions basades en dades
  • Comprendre i aplicar conceptes bàsics de probabilitat

Algunes activitats, com les tres darreres, es poden ometre sense deixar forats en el recobriment curricular, però s’han inclòs totes, per poder donar als alumnes un cert marge d’elecció, si el professor/a ho creu convenient.


Aquest curs Moodle forma part d'un projecte de creació de material educatiu desenvolupant per Victòria Oliu Subiranas, gràcies a una llicència retribuïda concedida pel Departament d'educació de la Generalitat de Catalunya. Resolució EDU/2760/2010, de 6 d'agost, (DOGC 5702 - 27.8.2010)

Qualsevol observació i suggeriment de millora serà molt benvingut!

Autor/a: Victòria Oliu Subiranas
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)


Recobriment curricular del bloc d’Espai i Forma per a 2n d’ESO, a partir d’activitats basades en aplicacions GeoGebra interactives, materials manipulables i reculls de problemes històrics. Els elements que formen part del curs estan catalogats en ARC.

Alguns llistats de problemes, com el del teorema de Pitàgores a la Xina antiga, són apropiats per atendre la diversitat per dalt, i no cal que tot l’alumnat els acabi tots. També hi ha activitats de repàs per l'alumnat que ho necessiti.


Aquest curs Moodle forma part d'un projecte de creació de material educatiu desenvolupat per Victòria Oliu Subiranas, gràcies a una llicència retribuïda concedida pel Departament d'educació de la Generalitat de Catalunya. Resolució EDU/2760/2010, de 6 d'agost, (DOGC 5702 - 27.8.2010).

Qualsevol observació i suggeriment de millora serà molt benvingut!

Autor/a: Victòria Oliu Subiranas
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)